الاثنين، ٦ يوليو ٢٠٠٩

الى جنة الخلد يامروه ... ونحن الى جحيم العصبيه


طبعا انا تابعت زاى ما كلنا تابع قضيه مروه الشربينى قضيه صعبه ومحزنه اوى بجد التعصب ده اسؤ حاجه في الدنيا كون زاى ماانت عايز كون مسلم كون مسيحي كون يهودى او حتى بوذى كون التكونو انت حر مدام متعرضتش معايا مدام مااذتنيش في حاجه ياعنى هى عملتلو ايه عشان يقتلها بكل الوحشيه دى عملت ايه للقاضي عشان يسكت وميتحركش عملت ايه ليهم بجد كل ده عشان مسلمه طب هو مش ده الغرب مش دول مدعين الحريه مش هى الحريه دى البيطلبون بتطبيقها وباانا نطبق حقوق الانسان طب هى فين بقه حقوق الانسان طب ميقولو حقوقو البيض احسن واليق طب ميقولو حقوق اى حد بس المسلمين لا ملهمش حقوق بجد انا مش زعلانه عليها لانى متاكد من مثواها دى ارتاحت اكيد في الجنه هى وجنينها صحيح دى كانت حامل عارفين انو الحيوانات المتوحشه الاسمها حيوانات لايمكن تقتل فريسه حامل ابدا ده عالم الحيوان ياعنى البشر بقو اقسي من الحيوانات بس عارفين مش بس القاتل هو المفروض يتحاكم ده القاضي وكل الكانو موجودين كلهم ازاى مدفعوش عنها ازاى سكتو دول 18 طعنه ياعنى مش اقل من 8 دقايق طعن متواصل ازاى بس لا من غير ازاى الجواب كلهم كانوا بيبصولها نفس النظره كلهم متواطئين كلهم لازم يتحسبو؛ بس كل ده حقيقه بلغنا بيها الرسول من زمان انو هيأتى علينا زمان تدعى علينا الامم كما تداعى الاكله الى قصعتها ربنا يرحمك يامروى ويرحمنا احنا كمان انت ارتاحت ان شاء الله لكن احنا هنا على انفسنا فهنا على العالم عندهم حق يعملو اكتر من كده هو مين الهيسأل هو ايه اليحصل لما يقتلها وهى كمان مصريه ياعنى مسلمه من اضعف دول العالم وكمان مصريه ياعنى اقتلها براحتك دمها رخيص اوى وصدقنى اخرك كام سنه سجن في سجون المانيه مهو انت لو هتسجن في مصر كنت تزعل لكن دى سجون المانيه مش هقول غير حسبي الله ونعم الوكيل مش فيه بس

سؤالى هو انتى لو كنت مكانها كنتى هتعملى زيها ولا هتسكتى ؟
هو انت لو كنت جوزها كنت هتشجعها ولا هتقولها خلينا جنب الحيط؟

هناك ٢٩ تعليقًا:

موناليزا يقول...

حسبى الله ونعم الوكيل
ربنا هو النتقم

!!! عارفة ... مش عارف ليه يقول...

مؤكد إنها كانت على صواب

ومؤكد إني لو كنت مكان جوزها

كنت هشجعها بالرغم من إني أنا وهي وحدنا ومفيش لنا سفارة بتحميني :(


وليد

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم

بجد حزينه قووى من كل قلبى
وربنا ينتقم من اللى كان السبب وحسبى الله ونعمه الوكيل

تحياتى
ايناس

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

ربنا يرحمها

ويصبر كل اهلها على المصيبة دى

ويصبرنا على افتراء الغرب

وينتقم من الجانى اشد انتقام

دنيا واخرة

اللهم امين

أحمد الصعيدي يقول...

رحمها الله
ونحن علينا ألا نكثر من الكلام
يجب أن تكون محنة رزقنا الله إياها لتكون منحة

أتمني عمل مدونة تدعو لنشر الحجاب بين المسلمات وأيضا نجعل شهادتها رسالة للدعوة للقرب من الله

أحمد الصعيدي يقول...

رحمها الله
ونحن علينا ألا نكثر من الكلام
يجب أن تكون محنة رزقنا الله إياها لتكون منحة

أتمني عمل مدونة تدعو لنشر الحجاب بين المسلمات وأيضا نجعل شهادتها رسالة للدعوة للقرب من الله

شبه إنسانه .....( سهوره ) يقول...

أنا لو كنت مكانها أكيد كنت هعمل زيها

لاننا مسلمين والاسلام علمنا الحق مش الباطل

تقبلى تحياتى وعزائى

على خطى الحبيب يقول...

السلام عليكم ورحمة الله.....
أكيد أى حد فى مكانها سواء رجل أو امرأة كان هيعمل اللى هى عملته , ولو انا مكان زوجها بالفعل كنت وقفت جمبها وشجعتها على قول الحق, لان دى من صفات المسلم, مش هنمشى جمب الحيط.

ربنا يرحمها رحمة واسعه, ويتولانا برحمتـــة.

تقبلــى مرورى,
دمتــى بود

اخر يوم فالجنه يقول...

ربنا يرحمها ويرحمنا.... اكيد لو مكان جوزها مكنتش هسكت وكنت هكمل فالقضيه دى كرامه انسان ودين الاسلام من ضمن الكرامه دى ولو فرطنا فيها مش هيفضل حاجه بجد... اخوكى محمود

من غير عنـــوان يقول...

حسبنا الله ونعم الوكيل
وإنا لله وإنا إليه راجعون

وهي شهيده دينها بإذن الله

blue-wave يقول...

والله مابقيت عارف ارد واقول ايه
حسبى الله ونعم الوكيل
وهيا
ربنا يرحمها ويرحمنا

الفراشة الصغيرة يقول...

حسبنا الله ونعم الوكيل

ومفيش احلى من الكلمه دى

اما موضوع السلبيه والمشى جنب الحيط انا مش من انصاره

ليه نخاف مدام فى رب اسمه رحيم واسمه جبار

الشاعر الحزين يقول...

مفيش أكتر من حسبنا الله ونعم الوكيل


بس أرجع وأقول

احنا السبب

بس

Dr Ahmed Said@Black Armor يقول...

ومن يهن يسهل الهوان عليه
ما لجرح بميت ايلام
واضح اننا هنا حتى على انفسنا واهلينا فهنا على العالم اجمع
رحم الله الشهيدة واسكنها فسيح جناته

حـــــدوتـــــة يقول...

السلام عليكم

العنوان لخص الموضوع كله

هى ارتاحت واكيد هى دلوقتى فى مكان احسن
واحنا اللى هنفضل ندوق الذل من بعدها

سلالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالام

أحــوال الهـوي يقول...

رحمها الله و اثابها جنات النعيم و حشرها مع الصديقين و الشهداء

هذا ما يجعلني انظر للامر بما قد ينتظرها من الخالق سبحانه و تعالي

تحياتي

آفشنا حرامي يقول...

نحن فى انتظار زيارتك

لامر هام

يختص بينا كأسرة واحدة

أحمد الصعيدي يقول...

تشرين

عساك بخير ماتعودت عدم دخولك مدونتي

رحم الله الشهيدة
وألهمنا قوة الايمان
والدفاع عن الاسلام

لك كل التحية

السلام عليكم

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

حبيبتى

انتى فين

جايا
اطمن عليكى

وحشتنى قوووى

غير معرف يقول...

حسبى الله ونعمه الوكيل منهم لله

حنين

جارة القمر يقول...

حسب الله ونعم الوكيل

لاتقلقي فالله منتقم جبار

الهم اغفر لها وارحمها

وأسكنها فسيح جناتك

Unknown يقول...

يااااربي على الظلم
بجد انا حزنت جدا
من فلسطين واهل غزة وأهل الاراضي المقدسة بندعولكم بالتوفيق
وبندعوا لمروة بالرحمة والمغفرة وان شاء الله بيكون مثواها الجنة
وبندعوا على كل ظالم بالعلاك
اول مرور ليا ولكن ان شاء الله ببقى ازوركم بظروف افضل من هيك
والابتسامه مرسومه على شفاكم
تقبلي مروري المتواضع
مع ودي

Unknown يقول...

يااااربي على الظلم
بجد انا حزنت جدا
من فلسطين واهل غزة وأهل الاراضي المقدسة بندعولكم بالتوفيق
وبندعوا لمروة بالرحمة والمغفرة وان شاء الله بيكون مثواها الجنة
وبندعوا على كل ظالم بالعلاك
اول مرور ليا ولكن ان شاء الله ببقى ازوركم بظروف افضل من هيك
والابتسامه مرسومه على شفاكم
تقبلي مروري المتواضع
مع ودي

أحــوال الهـوي يقول...

عزيزتي
نعلم ما بك من الم و لكننا ننتظر الحياة ان تستمر
و سوف تستمر حتي لو توقفنا نحن دهور

انتظر عودتك و مرورك و تعليقاتك الثريه

تحياتي

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم


ياااااااااااااااااه طولتى الغيبه مش متعوده منك على كده

يارب ترجعى بالسلامه ومنتظراكى تنورى الدنيا كلها والبلوجر حبيبتى

تحياتى

لبنــــــــــى يقول...

الله يرحمها عل موتها يلفت النظر الى ان الابرياء منا لا يموتون فقط بالصواريخ و لمن ايضا بالعقول المتحجرة

أحمد الصعيدي يقول...

السلام عليكم

عساك بخير وكل الأهل والأحباب
نسأل الله لكم الصحة ودوام العافية والسرور

أحمد الصعيدي يقول...

لم أكن قلقا لعدم تعليقك ولكن لعدم ظهورك علي صفحات المدونات

أصلح الله بالك وزقك رضا القلب والسكينة والسعادة في الدنيا والاخرة
وأتمني لو تكوني بخير
فأنت أخت غالية

ماء تشرين يقول...

انا طبعا مردتش على التعليقات لانى كتبت البوست ده وانا عارفه انو كل واحد فيكم عارفه وعايز يقولو

بشكر كل السألو عليها

احمد شجر الليمون
وانوسه عاشقه الاحزان
واحوال الهوى

وكل الدخلو وعلقو بجد مرسي ليكم